Tartă cu capsuni, scăldată în ciocolată



Am sa vă spun, mai intâi, câte intrebuintări multiple poate avea.
- e bună pentru păcălit copiii mofturoşi, care nu mănâncă fructe, nici măcar în tarte. Fructele nici nu se vor mai simti. Am facut acest experiment cu doi mofturoşi de profesie şi se certau, puneau pariuri şi se jurau că nu e cu fructe;
-e bună pentru impresionat musafirii, care poate s-au saturat de aceeaşi tarta cu fructe pe care le-o puneţi pe masa, de fiecare dată, an de an, numai că schimbati fructele, în funcţie de anotimp.
- e buna pentru o cina romantica, mai ales daca o faceţi cu căpşuni, şi azvârliţi şi câteva, deasupra, numai bune de cules şi de intrebuinţat în scopuri practice! Modul în care o utilizaţi aici depinde de fiecare, eu sunt femeie serioasă şi “nu se cade” să vă dau explicaţii.
- e buna pentru impresionat soacra, sosită in vizită, cu specificaţia să îi reamintiţi că e după o reţetă de “suflet”, primită de la ea
Dar, să las vorba şi să trec la reţetă.

Ingrediente:
- pentru blat:
- 8 ouă
- 250 g zahar
- 6 linguri apă clocotită
- 6 linguri ulei
- 250 g făină
- 2 linguriţe praf copt
- 1 praf sare
- 300 g căpşuni
Mai avem nevoie de:
- Glazură ciocolată
- fulgi migdale
Glazura: se amestecă ciocolată neagră, 75% cacao, topită la bain-marin, cu 100 ml apă sau lapte, o lingură unt şi cu zahăr pudră (opţional).
Cantitatile le puteti injumatati, pentru o tava mai mica. Deci, 4 oua, 125 g zahar…
Fata de reteta clasica, pe care o am in caiet, cu cantitatile masurate la pahar si cu mult praf de copt sau bicarbonat dizolvat in otet sau lamaie,acest pandispan nu are gustul acela specific. Care pica greu la stomac. Intelegeti cred, ce vreau sa spun.
Mai intăi, facem pandişpanul pufos: separăm albuşurile de gălbenuşuri şi primele le batem cu un praf de sare.
Adăugăm zahărul treptat, apa, uleiul, iar apoi gălbenuşurile, pe rând.
La sfărşit turnăm în trei tranşe făina amestecată cu praful de copt.
Compoziţia o punem într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi aşezăm deasupra o parte din fructe.
Trecem tava în cuptorul preîncălzit 10 minute la 180 grade pentru 30 minute.
Scoatem tava din cuptor, lăsăm să se răcească.




Turnăm apoi glazura de ciocolată, ornăm cu căpşuni şi cu fulgi de migdale.
Blatul răcit poate fi însiropat şi astfel vom obţine un spectaculos tort.



Pofta buna.
A voastra, GDC

9 comentarii:

  1. O combinatie ciocolata -capsuni care mie imi place tare mult ...foarte bine arata .
    O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. bine ca ai renuntat la peroane.uite ce nebunie ai facut aici !de mult vreau sa-mi cumpar si io o forma din asta,sau ma rog asemanatoare.grozava trebuie sa fie reteta.!

    RăspundețiȘtergere
  3. uffff, am rasuflat usurata!Hai ca am iesit bine, si de data asta!
    Pansy,am plecat, si am ajuns pe topogan,mai rau,Si ne ducem la vale,toti din "vagonul marfar". Na, am ajuns sa citez din GDC. Crede-ma, eram atat de socata, ca am preferat sa ma desfasor pe blog decat de fata cu fetita. Bine, si cu o doza de Calmoplant.Ce ma scoate din sarite cel mai mult sunt replicile dezarmate,"Si noi ce facem acum?"ale celor care, acum cateva luni, imi trageau in cap, si ma complimentau cu epitete"comunisto", "prapastioasa","razbunatoare","apocaliptico...".Sau, altii, care" Asta e, si la altii e la fel".Ii invit sa-si revina pe ritmuri de manele, sa traiasca bine. Acum ne dam seama cu totii,cat de mult doare prostia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata splendid...mama si cum se scurge ciocolata aia..:P

    RăspundețiȘtergere
  5. @Pansy: sa iti cumperi, dar vezi sa cauti la oferta cu oooo de tara!
    @Olgutza, multumesc. Surplusul se sterge cu degetul, neaparat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Grozava tarta! Ma ingrash numai uitindu-ma cit de bine arata!!! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. pai frate,nebuna as fi eu sa impart asa tarta cu musairii???cat de mare sa imi fie febra sa-i dau soacrei macar sa guste (glumesc evident)?
    ce faina a iesit doamneeee.pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce arome delicioase,si ce bine arata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca am nimerit pe aici prin intermediul prietenelor mele. Am notat reteta si urmeaza cat de curand. Sigur voi reveni.

    RăspundețiȘtergere