Poem culinar de 1 Mai



Unii ati petrecut 1Mai la munte, la mare, la pescuit, la gratar, cu peste, mici si bere.
Eu am muncit insa, de 1 Mai,si am creat acest mic poem culinar. Se vede treaba ca pe langa marii artisti ai patriei, sunt multi altii care se zbat in anonimat, asemenea mie!

Mancarica de pastai? - O reteta rapida, gustoasa si simpla. Nu stiu ce as putea spune mai mult despre ea. Doar ca, in timpurile (nu prea indepartate!) comuniste, era un fel de mancare de baza, alaturi de cartofi si mazare. Si, inspirata fiind de momentele istorice pe care le traim si de sarbatorirea Intaiului mai muncitoresc, reteta mi-a iesit in versuri!

Avem nevoie de ingrediente, normal:
De un morcov mare sau de doi mai mici
De un patrunjel si-un pastarnac, (cate unul mare sau doi pitici!),
Ceapa, usturoi si condimente, de care vrei,
Si din debara ulei, sa nu uiti sa iei.
Si, mai ales, pastai- in conserva sau la borcan
Verificam si garantia si ne uitam la an.

Apoi, pe foc, ceapa taiata si radacinile rase se pun,
Adaugam si apa, pastai si ceva condimente, pentru un gust mai bun.
Lasam sa fiarba acoperit,
Cat dam cu-n ruj si un creion, deschidem usa si uram “Bine ai venit!”
Sotului muncitor si plin de elan,
Secret: il controlam in buzunar, poate gasim vreun ban.
Bine-nteles, tot pentru casa sa il folosim,
Luam o sticla de bere, sa-i demonstram cat il iubim!
Si incet, sa ne asezam pe canapea,
Si dintr-o halba mare sa-I permitem sa bea.
Relaxati, cu pastaioara, berea si samanta intr-un castronel,
Putem da drumul la T.V., sa ne informam nitel.
Avem si optiuni multiple, ori dam pe OTE,
Ori alegem alt post, sa vedem ce e cu Bianca lu Bote!

Sa aveti pofta mare si sa traiti si bine,
De MAI vreti retete cool, stati cu ochii pe mine!
Sunt GDC, nu-s EBA, pe lista-n P.P.E. nu figurez,
Ci, doar, pe timp de criza, la cratita… creez!



17 comentarii:

  1. Imi place mancarica!!!Dar poezioara e superrr!

    RăspundețiȘtergere
  2. mai ,mai GC da'ce veleitati poetice si simpatice ai !da'noi tot muncitoreste am sarbatorit cu gratar in curte ,mititei ,scaricica,inecate toate in bere si vin !deci am sarbatorit prin munca la gratar.asta nu stie de criza.

    RăspundețiȘtergere
  3. voilà une assiette colorée, parfumée et remplie de bonnes saveurs, comme les aime
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  4. daaa....dragut...idilic...m-a impresionat pana la lacrimi....macar nu faci indigestie.
    hai nu te supara,daca vrei poti sa n-o publici!
    euvesnicnemultumita

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonimule vesnic nemultumit si perfectionist, cum sa nu-ti public comentariul? E "superb" "super" si "minunat"!Daca vrei,poti sa incerci si tu reteta, cu siguranta nu vei regreta!
    Cu respect,
    GDC

    RăspundețiȘtergere
  6. hahahahaha! Si ai sarbatorit prin munca ziua oamenilor muncii? Nasol.

    RăspundețiȘtergere
  7. une assiette bien garnie et certainement délicieuse.
    Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  8. :))) Pe bune ca macarica ta mi-a adus parfum de miting muncitoresc! Jur!

    Mai Gospodino n-am nostalgii rosii, dar de asta data am reusit sa rad pe seama idioatelor de mitinguri la care mergeam.

    Nah, acu' romanu' tot miting face, da' se revarsa spre zonele cu putina verdeata pentru vandalizarea micilor si a locurilor :)))

    Apreciez ca ai ramas la a crea ceva in loc sa urmezi turma la mici si bere in salturi peste peturi si casetofoane din care urla manele :)

    RăspundețiȘtergere
  9. E super interesant sa gatesti in versuri. Sigur merita incercat...Un salut muncitoresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunate bucate! sa ne traiesti si sa faci cit mai multe bunatati!!!
    Poezia e grozava si la obiect...

    RăspundețiȘtergere
  11. @LAcrima
    Nu suport nici micii, nici berea,asa am ratat eu un gratar cu hahaieli si poante zgomotoase, fara nici un sens, cu neamurile.Chiar s-a intamplat sa merg la un curs care imi va folosi mai mult decat niste vaicareli si lamentari bine cunoscute "Iar am mancat ca...!", "Nu ai un No spa, Fiobilin,Tryenzymes prin geanta?"...
    @Aldenn, a fost o chestie spontana,nu stiu cat e de grozava, dar starea mea de lehamite,vorba bunicii, care ma apuca din ce in ce mai des, pe aceste meleaguri,tot o exprima.Ma duc sa vad ce bijuterii ai mai mesterit!

    RăspundețiȘtergere
  12. SUPERRR!!!!
    Esti cea mai "poeata" gospodina. Felicitari draga mea

    RăspundețiȘtergere
  13. faina reteta.foarte fain poemul deasemeni.eu n-am sarbatorit de nici un fel 1 Mai dar nici n-am bucatarit.apropo..ai talent la poezici.pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. nici nu sti cat ma salvezi de la intrebarea"ce sa gatesc azi?"ai un premiu pe blogul meu ,vino si l ia!

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte ,,apetisant,, poemul tau culinar. Iti apreciez mult talentul, indraznesc sa iti ofer un premiu virtual, cu drag, mult respect si stima. Cand esti dispusa te astept sa il iei.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buuun, buuuun!
    Continua tot asa si multi cititori vei avea!
    Reteta e de interes, revin cat pot de repede, ne-am inteles?

    RăspundețiȘtergere
  17. Va multumesc pentru premii.Conteaza mult pentru mine, si ma bucur de fiecare data cand mai primesc unul. Numai ca nu le postez. Din pacate, blogul sta iarasi cuminte 2 zile.Nu ca as vrea eu sa va "culturalizez"cu poeme muncitoresti.

    RăspundețiȘtergere