Cus cus cu mar ras si scortisoara




Un desert rapid, simplu si sanatos si adorat de un copil! Al meu!
Facind odata o reteta de cus cus, mi-a mai ramas putin si fetitei mele i-a venit idea sa facem si un desert: "Amesteca si tu cu ceva si gata! Ce e asa greu?" Asa ca, in 2 minute, l-a avut, si, normal, a mai cerut!
Avem nevoie de:
- o cana cus cus ( eu am avut cu bobul rotund)
- un mar
- scortisoara
- miere sau zahar
- putem adauga si nuci, stafide

Cuş cuş-ul (cous-cous, cous cous sau cush cush- celelalte variante gasite pe net,chiar si pe pachete am gasit scris diferit) se pune la fiert in modul urmator: punem o cana si jumatate cu apa la fiert. Cand a clocotit, turnam cus cus-ul, lasam cateva minute la fiert, iar apoi acoperim oala cu capacul, aproximativ 15 minute, pentru a se umfla cus cus-ul inauntru.
Radem un mar, amestecam cu scortisoara , indulcim cu miere sau zahar si cu cus cus-ul racit şi ...gata!










ff

11 comentarii:

  1. Arata bine desertul tau, nu am facut niciodata cus cus...dar poate incerc ca suna bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu m-am gandit sa fac desert din cus cus pana acum. Isteata foc fetita ta!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vert Ange, asa e! Nu duce lipsa de imaginatie! Numai ca e mai mult cu indicatiile! Se baga mai mult la aluaturi, dar, acum am luat o pauza si cam face bot!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaa, e simplu de tot si dispare rapid! Mai complicat e daca faci in extrasezon si nu mai gasesti ghiocelele!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si cuscusul imi place tare mult si chiar am facut desert din el, dar nu cu mar ras..Suna tare bine;;)!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma intrebam daca e cus-cus-ul adevarat folosit de ex in Maroc sau pastele din Romania care poarta denumirea de cus-cus. Din poza, boabele par prea mari ca sa fie cus-cus original si as vrea sa incerc si eu reteta, daca ma ajutati cu o explicatie.

    Multumesc!

    Rox

    RăspundețiȘtergere
  7. Rox, si eu am aceeasi dilema ca si tine. Nu cred ca e cel din Maroc, ci mai degraba paste,cum bine zici, de la noi, din cele cu bobul rotund.
    Ai putea sa-mi spui unde gasesc cus cus marocan?

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc pentru explicatie. Nu stiu nici eu ca de mult caut... Pe undeva printr-un magazin cu specific arabesc.... poate in Bucuresti exista asa ceva

    Rox

    RăspundețiȘtergere
  9. Am preparat si eu acest desert rapid si fiul meu nu se mai opreste din mancat :P
    Multumesc!
    Monica.

    RăspundețiȘtergere