HRISCA



Daca tii la sanatatea ta, e bine sa nu o ocolesti!
La fel, daca vrei sa tii o cura de slabire fara sa-ti privezi organismul de vitaminele si mineralele atat de necesare, e alegerea ideala!
Fiind foarte bogata in substante nutritive, confera rapid si pentru mult timp o senzatie de satietate! (a nu se intelege prin “mult timp” o zi, doua, trei, de catre domnisoarele/doamnele si domnii care tin regim!)

Hrisca-episodul I
Din descoperirile GDC-iste!

Primul meu contact cu hrisca? In timpul unui regim Oshawa, tinut, bine inteles, dupa ureche, acum vreo 5 ani! Asa auzisem ca e bine, sa te detoxifici primavara! Si ca fara Oshawa, nu ai cum!
Fara sa consult un medic, obsedata de niste pernute de bun gust, as spune eu, acum, dar care nu imi dadeau pace nici in somn, am pus si eu in practica, asemeni multor alte domnisoare, doamne, celebrul regim, bazat pe consumul de cereale. Fusesem avertizata ca ai nevoie de vointa de fier pentru a-l duce pana la capat.Ca nu trebuie sa il abandonezi, si, dupa 7 zile, “La revedere, kilograme in plus! Si ai o stare de bine!!! ” Suna tentant, la vremea respectiva. Era si un trend, tin minte, daca nu stiai de Oshawa si nu erai interesat, nu te integrai in colectiv. Iar din cauza colaceilor, pernutelor,,daca nu depuneai eforturi sa le elimini cat mai repede, erai tinta multor ironii. Dadeai dovada de neglijenta, ca nu ai stima de sine, ca nu respecti valorile fundamentale ale existentei…
Asa, ca , am tinut si eu…Oshawa. Cu lipsa mea de calciu, cu spasmofilia, cu care ma luptasem ani la randul, cu un organism slabit la iesirea din iarna, cu un copil mic langa mine, am dat…startul. Atat tin minte, ca, in a treia zi, de hrisca, a inceput calvarul. Nepreparata corect, cu un gust care nu te incanta cu nimic la inceput, hrisca poate deveni dusmanul tau, instantaneu.Asa a fost si la mine. Seara, dupa ziua de hrisca, a inceput calvarul. Greturi, varsaturi, ameteli, si…caderea pe pat. Vedeam totul prin ceata si de abia imi auzeam fetita care intreba, cu glsa de ingeras, “Ce e cu mami?”. Mami insa nu putea nici sa deschida gura inclestata, nici sa-si linisteasca sotul panicat! “ Mi-am revenit cu greu, si, fireste, a doua zi am trecut la un meniu normal. Mancam tot ce vedeam, numai sa scap de gustul de hrisca. Adio hrisca, adio regimuri cu cereale. Prostii!
Pana cand, am devenit gospodina de criza.Deja incepusem,de cativa ani, sa consum cereale la micul dejun. Si, intr-o zi, mi-am luat inima in dinti,cu Gugalul in fata,si cu articole din carti langa, parca a mai disparut ceva din aversiunea mea totala fata de hrisca.
Acum, nu pot sa spun ca am devenit fan hrisca. E speciala la gust si nu contine nici zahar si nici ciocolata. Si nici nu e multicolora. Daca nu ai fost obisnuit cu ea de mic, te face sa strambi din nas la vederea ei. Mica, maro, tare, cu o forma ciudata, trebuind sa o mai si alegi de impuritati, sa o lasi la inmuiat, esti tentat sa o treci din start pe lista neagra.

Daca tii, totusi, la sanatatea ta, e bine sa nu o ocolesti! La fel, daca vrei sa tii o cura de slabire fara sa-ti privezi organismul de vitaminele si mineralele atat de necesare, e alegerea ideala! Fiind foarte bogata in substante nutritive, confera rapid si pentru mult timp o senzatie de satietate!

va urma: episodulII - Proprietati si mod de preparare
episodul III - Retete; Cu multumiri si dedicatii!

2 comentarii:

  1. unde gasesc? :S pls, spune-mi... vreau si eu sa cumpar... te tzuc... mi-e dor di tini ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Era si normal ca unicul comentariu de aici sa fie de la ...destinatar.
    Fugi la magazinele naturiste.Si merge de minune cu sucul de urzici. Sa te uti si la detoxifierea cu sucu aista! (hi!)
    Si o urare in ton:"Sa va fie de leac!"
    P.S. Si mii, fati hai!

    RăspundețiȘtergere